אפשר גם להתגרש אחרת

גירושין הם מצב מאתגר, לא פשוט, עמוס רגשות ומציף. הסיבות לגירושין רבות, ובני הזוג, כמעט תמיד, עסוקים בהאשמות הדדיות ובמריבות. המחשבה הראשונה שעולה לרובנו, כשעולה המלה "גירושין", היא הסצנות רוויות היצרים מהסרטים בהם מתעופפים רהיטים, קללות עסיסיות מופרחות לאוויר, לכלוך של שנים עולה וצף על פני השטח וקושי. הרבה קושי.

חדשות מרעישות: הליך גירושין לא מוכרח להיראות ככה!

רוב הזוגות שמתגרשים כיום כבר מבינים שכדאי מאוד להימנע מלהגיע למקומות האפלים האלה, שהליך גירושין ארוך, מסובך ואיום בבתי המשפט מזיק לכולם: לילדים (בראש ובראשונה), לשני בני הזוג (ולאמון שלהם בבני המין השני, לאמונה באהבה ולסיכוי לזוגיות חדשה בהמשך), ולמצבם הכלכלי של שני הצדדים.

גירושין – נפרדים בהסכמה

זוגות רבים בוחרים בדרך המכבדת וההגונה, שמונחית בתקשורת מלאה על-ידי מגשר מוסמך לכתיבת הסכם גירושין, גירושין בהסכמה.

הזוגות הבשלים שמגיעים לגישור זוגי לפני גירושין מצליחים להפנים, על אף מכלול הרגשות שנלווים למצב, שכשהסטטוס משתנה לגרוש/ה זה לא רק סוף של מערכת הנישואין שהייתה, אלא גם התחלה חדשה. ההורים, שניהם, נשארים הוריהם של הילדים – וככאלה, הם מתחייבים לשמור על כבודו של השני מול הילדים – ממש כאילו היו חיים יחד, בזוגיות.

הזוגות האלה, שהחליטו שעדיפה דרכם בנפרד זה מזו על זוגיות שאיננה מתאימה יותר – ניגשים לתהליך באומץ, מתוך הבנה כוללת של המצב המשפחתי המשתנה, מתוך כבוד אחד לשנייה ומאהבה בלתי מדידה לילדיהם.

גישור והסכם גירושין

כשמגיעים אליי זוגות כאלה, אני גאה מאוד לשמש להם מגשרת, בתפקיד ניטרלי אותו אני חווה כשליחות: משום שאינני מייצגת אף אחד מהצדדים, אני מגיעה להסתכל על המערכת ממעוף הציפור. אני מנחה את המתגרשים כיצד להגיע לתחשיב מהימן של הוצאות משק הבית שלהם כיום, איך לקבוע את גובה המזונות החודשיים, מהם הסדרי הראייה המומלצים והמתאימים לאורח חייהם, כיצד לחלק ביניהם את הרכוש שצברו – וכל זאת תוך תקשורת אדיבה, שיח מכבד ונעם הליכות.

זוג שאינו מסוגל לזה – אינו בשל לגישור, והתהליך מופסק.

גירושין בהסכמה הם פתרון מצוין לסיום קשר הנישואין, לשמירה על מרחב מכבד בין המתגרשים ולשמירה ומזעור נזקים לילדים.

אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא גירושין בהסכמה, הסכם גירושין,גישור משפחתי, גישור זוגי.

אני כאן, בשבילכם.

הצטרף למגזין החינם שלי !

הרשם עכשיו וקבל אימייל ברגע שאפרסם מאמר חדש

אני מתחייבת לא לשתף את האימייל שלך עם גורם אחר. ניתן לבטל את המנוי בכל עת.